Aby posiadać konto-profil na Facebooku należy posiadać konto poczty e-mail, które jest jednocześnie nazwą użytkownika wprowadzaną podczas logowania do serwisu. Hasło należy, oczywiście, wybrać inne niż używane do konta poczty e-mail.

Zapewne nie raz spotkaliście się Państwo na stronach internetowych z przyciskiem „Lubię to!” (I like it!). Klikając w ten przycisk (mając oczywiście swój profil na Facebooku), umieszczamy informację na tablicy naszego profilu, że podoba się nam artykuł, produkt lub zdjęcie, przy którym zamieszczony był przycisk „Lubię to!”. Mając taki „post” na tablicy swojego profilu, możemy udostępnić go swoim znajomym (poprzez kliknięcie w funkcję „Udostępnij”), którzy dzięki temu dowiedzą się, że np. zainteresował nas artykuł w „Magazynie Instalatora” (a znajomi znajomych mogą go przekazać dalej i dalej…). Taki post może być też komentowany, czyli tworzy się miniforum.

Troszkę inaczej jest w przypadku firm, które w zasadzie powinny posiadać stronę, a nie profil na Facebooku. Profil przeznaczony jest dla osób, strony dla firm. Strona może posiadać adres internetowy, np. adres „Magazyn Instalatora”: http://www.facebook.com/MagazynInstalatora, dzięki czemu można się nim w prosty i wygodny sposób posługiwać, wykorzystując do tego celu standardową przeglądarkę internetową. Adres taki można również wykorzystywać w materiałach reklamowych, na wizytówkach itp. Kolejną różnicą pomiędzy profilem a stroną jest to, że strona nie może zapraszać użytkowników (profili) do swoich znajomych. Muszą to zrobić oni sami, czyli muszą polubić daną stronę.

Na stronie, podobnie jak na profilu, zamieszczane są posty, wiadomości tekstowe, zdjęciowe…  i wiele innych. Dołączane są one przez administratora danej strony albo przez fanów. Mamy nadzieję, że Ci z Państwa, którzy posiadają już swoje profile na Facebooku dołączą do naszych fanów, a Ci, którzy jeszcze serwisie się nie zarejestrowali, uczynią to niezwłocznie. Dzięki temu nasza społeczność branży skupiona wokół „Magazynu Instalatora” będzie jeszcze bliżej siebie.

Zapraszamy też do żywego udziału w polecaniu ciekawych artykułów, komentowaniu, dołączaniu własnych ciekawych zdjęć…

Facebook posiada naprawdę wiele funkcji. Daje też możliwość korzystania z rozmaitych aplikacji. Jest całkowicie darmowy. Pozwala na wybór własnych ustawień prywatności. Dzięki temu można samemu decydować, kto i co może widzieć z poszczególnych części profilu użytkownika.

W lipcu 2011 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła około 600 mln, a co miesiąc wgrywanych jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów.

Dołącz do nas na Facebooku: www.facebook.com/MagazynInstalatora. Lubię to!

Bartłomiej Żagański

Zobacz artykuł w wersji pdf pdf

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są włączone na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić najlepszy z możliwych sposób przeglądania. Jeśli w dalszym ciągu chcesz korzystać z tej strony, bez zmiany ustawienia plików cookie lub kliknięciu przycisku "Akceptuję", a następnie użytkownik wyraża zgodę na to.

Zamknij