Ferro przejęła czeską spółkę Novaservis

W 2010 r. łączna sprzedaż Grupy, z uwzględnieniem Novaservis, to ok. 1,5 mln sztuk baterii oraz ponad 8 mln zaworów. Natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży w ujęciu pro forma Grupy Ferro, z uwzględnieniem Novaservis, wyniosłyby w 2010 r. 268 mln złotych, a skonsolidowany zysk EBITDA w ujęciu pro forma 39,5 mln zł. W związku z połączeniem obie firmy będą mogły nie tylko bardziej dynamicznie rozwijać się, ale również realizować szereg efektów synergii. Produkty spod znaku Ferro znajdą się w ofercie na rynku czeskim, słowackim i rumuńskim, a produkty Novaservis, wytwarzane w 100% w zakładach znajdujących się w Znojmo w Czechach, czyli wytwarzane w 100% w UE, będą wprowadzone na rynek polski.

Dzięki zwiększeniu skali działalności Grupa Ferro jest w stanie bardziej efektywnie konkurować w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz zdobywać nowe rynki. Novaservis jest wiodącym dostawcą wyposażenia sanitarnego w Republice Czeskiej i na Słowacji (odpowiednio numer jeden pod względem baterii i numer jeden oraz dwa pod względem akcesoriów łazienkowych). W 2009 r. spółka posiadała udział w rynku czeskim na poziomie 43% i w rynku słowackim na poziomie 23%. Novaservis prowadzi sprzedaż produktów związanych z urządzeniami sanitarnymi pod swoimi własnymi markami, przede wszystkim baterii i akcesoriów do baterii (Metalia, Titania), akcesoriów łazienkowych (Novatorre) i zaworów. W 2009 r. Novaservis osiągnęła przychody w wysokości 670 mln CZK (25,3 mln EUR), natomiast EBITDA wyniosła 176 mln CZK (6,6 mln EUR). Spółka eksportuje swoje produkty do Rumunii, krajów bałtyckich, Rosji, Serbii, Bułgarii, Macedonii i Słowenii, a także niektórych krajów Europy Zachodniej, tj. Irlandii, Finlandii, Austrii, Szwajcarii i Francji.Przejęcie Novaservis to milowy krok w historii. Dzięki tej transakcji Ferro stała się silną firmą regionalną – jednym z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów armatury sanitarnej i instalacyjnej pod względem wielkości sprzedaży baterii. Dzięki tej transakcji oferta Grupy Ferro jest szersza i bardziej konkurencyjna, co na pewno jest nie bez znaczenia dla partnerów handlowych.

Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis
Novaservis


Prenumerata Magazynu Instalatora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są włączone na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić najlepszy z możliwych sposób przeglądania. Jeśli w dalszym ciągu chcesz korzystać z tej strony, bez zmiany ustawienia plików cookie lub kliknięciu przycisku "Akceptuję", a następnie użytkownik wyraża zgodę na to.

Zamknij