W dniach 19-20 marca 2014 r. Grupa PSB zorganizowała w Kielcach po raz 12-ty targi materiałów budowlanych. Na ostateczne podsumowanie wyników trzeba poczekać, jednak już teraz, na gorąco, PSB ocenia sytuację rynkową z optymizmem. XII Targ PSB okazały się pod każdym względem rekordowe! Zawarto zdecydowanie więcej kontraktów niż w roku ubiegłym – ponad 9,5 tysięcy, zdecydowanie większa była też ich wartość, niemal 240 mln zł.

W XII Targach wzięła udział rekordowa liczba wystawców – 305 firm – producentów wyrobów dla budownictwa i ponad 300 firm kupców PSB dysponujących składami materiałów budowlanych oraz sklepami PSB-Mrówka i PSB-Profi w całej Polsce.
Zamówienia złożyli handlowcy z ponad 460 placówek kupieckich (składów materiałów budowlanych, Centrów Budownictwa PSB-Profi oraz sklepów PSB-Mrówka).
Nad targowymi kontraktami pracowało łącznie ponad 3600 osób.

Udziałowcy i partnerzy PSB są zgodni – marcowe targi w Kielcach są swego rodzaju „Barometrem Budowlanej Wiosny”. Zawarte kontrakty i zapisane w nich warunki pozwalają z dużą dozą sprawdzalności prognozować sytuację na rynku materiałów budowlanych w II kwartale, a nawet w całym nadchodzącym sezonie budowlanym.

Tegoroczna zima sprawiła inwestorom i budowlańcom miły prezent. Dobre wyniki pierwszych miesięcy roku nie upoważniają jednak do hurra optymizmu. Trzeba brać pod uwagę małą ubiegłoroczną liczbę pozwoleń na budowę mieszkań i małą liczbę rozpoczętych budów.

W ocenie zarządu Grupy PSB S.A. dopiero wyniki marca/kwietnia potwierdzą (oby tak się stało…) czy sezon 2014 w budownictwie mieszkaniowym może okazać się lepszy niż ubiegłoroczny. Natomiast już teraz wiadomo na pewno, że spodziewane ożywienie rynku spotka się z odpowiednio rozległą ofertą w placówkach handlowych PSB, w tym także materiałów dla budownictwa racjonalnego – energooszczędnego i ekologicznego.

Grupa PSB po 16 latach

*          Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 16 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz sklepów dom i ogród w Polsce.
Obecnie Grupa zrzesza 331 małych i średnich, rodzinnych firm, które prowadzą handel w 428 składach budowlanych, w 154 sklepach PSB-Mrówka oraz w 27 Centrach Budownictwa PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 11 tysięcy osób.

W 2013 r. Grupę powiększyło 21 Mrówek, a 10 składów przekształciło się w Profi. Rok wcześniej ta dynamika była wyższa (37 Mrówek i 4 Profi).

W sezonie 2014 Grupa planuje otwarcie około 40 placówek detalicznych, przyjęcie kilkunastu hurtowni budowlanych oraz przekształcenie kolejnych 15 składów w nowoczesne Centra Budownictwa PSB-Profi. Zakładamy kilkuprocentowy wzrost przychodów.

*          Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych firm handlowych będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A. na koniec 2013 r. wyniosły ok. 4,98 mld zł* (wzrost o ponad 3% w stosunku do 2012 r.).
Przychody spółki Grupa PSB S.A. (centrali) w 2013 r. przekroczyły poziom 1,78 mld zł (wzrost o prawie 8%).

Roczne przychody przeciętnej hurtowni Grupy PSB wzrosły w sezonie 2013 o 0,5%, w 2012 r. parametr ten wyniósł minus 7%. Z kolei w placówkach detalicznych, w sklepach PSB-Mrówka funkcjonujących przez pełne 12 miesięcy roku 2012 i 2013, wzrost sprzedaży w minionym sezonie sięgnął 3%. Rok wcześniej odnotowały one 0,6% spadek.

Udział Grupy PSB w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na niemal 14%, a w rynku hurtowym na ponad 27%. Markę Grupa PSB zna dzisiaj ok. 40% Polaków, zaś sieć sklepów PSB-Mrówka 33%.

*          Oferta Centrali PSB zawiera ponad 150 tys. pozycji asortymentowych i pochodzi od ponad 500 dostawców – w zdecydowanej większości liderów w swoich branżach materiałowych. Dominującą grupą są wyroby chemii budowlanej – stanową one piątą część przychodów spółki Grupa PSB S.A.
Wiele produktów oferujemy pod marką własną, w rankingach znajomości marek chemii budowlanej coraz częściej wymieniany jest na wysokiej pozycji nasz brand, zwłaszcza przez firmy wykonawcze.

*          Bogatej i dobrej ofercie handlowej, stanowiącej główne wsparcie centrali Grupy PSB dla jej akcjonariuszy aktywnych na rynku materiałów budowlanych, towarzyszy szeroko zakrojony marketing. Jesteśmy obecni z naszymi kampaniami informacyjnymi i reklamowymi w prasie, radio, telewizji, Internecie. Dysponujemy rozległą siecią billboardów. Wydajemy w milionowych nakładach gazetki promocyjne. Mamy własne czasopisma i specjalnie dedykowane pozycje wydawnicze oraz rozbudowaną stronę www.grupapsb.com.pl. Coraz większą wagę przykładamy do współpracy z mediami społecznościowymi.

Cechą szczególną, odróżniającą Grupę PSB od innych sieci, jest stała, wieloletnia współpraca na polu marketingowym z 200 producentami materiałów budowlanych. Korzystają z tego obie strony, uzyskując bardzo dobre efekty wsparcia sprzedaży oferowanych produktów.

*            Wsparcie centrali Grupy PSB dla akcjonariuszy to także szkolenia, w tym szkolenia wewnętrzne dla pracowników sieci oraz szkolenia dedykowane firmom budowlanym. Pracownicy firm kupieckich podnoszą swoje kwalifikacje na szkoleniach technicznych – do tej pory zorganizowaliśmy ok. 300 sesji, podczas których personel handlowy składów i sklepów aktualizował wiedzę o produktach i technologiach dostawców PSB. Uczestniczyło w nich łącznie ponad 10 tys. słuchaczy z ponad 200 firm akcjonariuszy PSB. Wykłady prowadzili lektorzy ponad 100 producentów. Inny nurt to szkolenia merytoryczne, doskonalące wiedzę z zakresu technik sprzedaży, negocjacji, finansów i szeroko pojętego zarządzania. Objęto nimi ok. 2 tys. pracowników z niemal 200 firm kupieckich.

Szkolenia dla firm budowlanych Grupa PSB realizuje wspólnie z dostawcami dążąc systematyczne do podnoszenia standardu robót realizowanych przez tysiące małych ekip budowlanych. Szkoła Dobrego Budowania PSB to program praktycznego kształcenia właścicieli i pracowników firm, będących stałymi klientami składów PSB. Łącznie od 2001 r. ponad 100 Akcjonariuszy zorganizowało ponad 2 tys. spotkań, na których 110 producentów (wielu wielokrotnie) prowadziło wykłady i pokazy praktyczne zastosowań swoich produktów i technologii. Uczestniczyło w nich aż 85 tys. słuchaczy.

*          W przypadku Mrówek i Profi centrala Grupy PSB zaoferowała akcjonariuszom także know how, a zwłaszcza doradztwo i stały monitoring naszych konsultantów w zakresie prowadzenia tych placówek. Konsultanci zwracają również uwagę na efekty, jakie przynosi zmniejszanie kosztów stałych w tych firmach, dzięki temu, że mogą korzystać z oferowanych przez Grupę PSB usług, jak wspólny zakup paliwa, środków transportu, oprogramowania, telefonii komórkowej, a od tego roku także energii elektrycznej.

*            Wymienione wyżej usługi oferowane są oczywiście wszystkim akcjonariuszom Grupy PSB. Szacujemy, że w 2013 r. korzystanie z nich pozwoliło kupcom zmniejszyć poniesione koszty łącznie o kwotę ok. 4 mln złotych.

*          W styczniu 2014 r. Grupa PSB uruchomiła portal pod adresem www.galeriapsb.pl. Na nową stronę internetową składa się zbiór ofert rozsianych w całej Polsce dziesiątek specjalistycznych sklepów budowlanych oferujących produkty i sprzęt do remontu, odnawiania, budowy czy urządzania domu oraz pielęgnacji ogrodu. Internauci mogą również skorzystać z wielu oferowanych przez Galerię Internetową PSB promocji, ceny rozmaitych produktów są bardzo atrakcyjne.

Słoneczny Zdrój – hotel przygotowany do rehabilitacji schorzeń często nękających pracowników branży budowlanej
Jedyny w Busku-Zdroju czterogwiazdkowy hotel-spa Słoneczny Zdrój**** oferuje pracownikom branży budowlanej specjalne pakiety efektywnego leczenia. Chodzi zwłaszcza o pomoc osobom narażonym na choroby zawodowe i reumatyczne, w tym schorzenia kręgosłupa i stawów. Oferta obejmuje m.in. konsultację lekarską i fizjoterapeutyczną, zabiegi lecznicze oraz spa i codzienną witalizującą poranną gimnastykę w wodzie oraz na sali fitness.

Otwarty w kwietniu 2013 r. Hotel Słoneczny Zdrój Medical Spa&Wellness urzeka elegancją i wysokim standardem usług. Luksusowe pokoje, doskonała obsługa oraz wyśmienite posiłki są gwarancją udanego pobytu.

Hotel oferuje 120 nowocześnie zaprojektowanych i bardzo funkcjonalnych pokoi 1- i 2-osobowych (w tym 4 apartamenty), wszystkie wyposażone w mini-bar, sejf, TV satelitarną, regulowaną klimatyzację oraz Internet. Do wyboru pokój z łazienką posiadającą wannę lub kabinę prysznicową. W wielu pokojach znajduje się również balkon z widokiem na ogród i okolicę.

Wykorzystując walory naturalnych źródeł wód siarczkowych, Hotel Słoneczny Zdrój oferuje szeroki wachlarz usług medycznych. W obiekcie można skorzystać z zabiegów z zakresu balneologii, fizykoterapii, hydroterapii, kinezyterapii, termoterapii i masaży. Nowoczesne Vitality Medical Spa&Wellness posiada 36 gabinetów wyposażonych w najwyższej klasy sprzęt rehabilitacyjny i Spa. Profesjonalna część Spa sprosta wymaganiom nawet najbardziej wymagających Gości, których celem jest poprawa wyglądu. W strefie Wellness natomiast znajdziemy basen, jacuzzi oraz sauny (fińską i IR).

Do dyspozycji Gości oddajemy ponadto restaurację Ponidzie, klub Kalejdoskop, winiarnię, taras słoneczny, ogród, czytelnię oraz bezpłatny monitorowany parking. Osobom aktywnym polecamy dodatkowo: Cardio Room, kręgielnię, bilard, wypożyczalnię rowerów oraz boule. W ofercie hotelu jest także rozbudowane zaplecze sal konferencyjno-szkoleniowych, dopasowane do zróżnicowanych potrzeb klientów.

W Hotelu Słoneczny Zdrój z przyjemnością gościmy również całe rodziny. Dzieci mogą do woli korzystać z atrakcyjnego Kids Corner i placu zabaw.

Za dodatkową opłatą, w hotelu przyjmujemy także czworonogi.

W prestiżowym konkursie SPA AWARDS, w którym startowały same najlepsze i topowe hotele w Polsce z poszczególnych dziedzin, Hotel Słoneczny Zdrój zajął II miejsca aż w trzech kategoriach:

*            najlepsze Medyczne Spa&Wellness w Polsce;
*            najlepsze Kosmetyczne Med. Spa w Polsce;
*            najlepsze Day Spa.

Hotel Słoneczny Zdrój znalazł się również w gronie zwycięzców plebiscytu „Hotel z Pomysłem 2013”, organizowanego przez redakcję miesięcznika „Hotelarz”. Jury złożone z przedstawicieli firm doradczych, pracowni architektonicznych, portali rezerwacyjnych, stowarzyszeń branżowych, właścicieli i dyrektorów hoteli wybierało laureatów spośród 114 zgłoszonych obiektów. Hotel Słoneczny Zdrój Medical Spa&Wellness w Busku-Zdroju zdobył 1. miejsce w kategorii „Obiekty SPA” oraz uplasował się na 4. pozycji w kategorii, w której na swoich faworytów głosowali internauci.


Prenumerata Magazynu Instalatora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są włączone na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić najlepszy z możliwych sposób przeglądania. Jeśli w dalszym ciągu chcesz korzystać z tej strony, bez zmiany ustawienia plików cookie lub kliknięciu przycisku "Akceptuję", a następnie użytkownik wyraża zgodę na to.

Zamknij