Port Lotniczny Poznań-Ławica to nowoczesne lotnisko obsługujące rocznie ponad 1,5 miliona pasażerów. Za ogrzewanie terminala pasażerskiego z halą przylotów i dostarczanie do niego ciepłej wody użytkowej odpowiedzialne są urządzenia grzewcze marki Buderus.

Terminal pasażerski Portu Lotniczego Ławica rozbudowano i zmodernizowano w okresie przygotowań do turnieju piłkarskiego EURO 2012. W tym czasie dobudowano m.in. halę odpraw, halę przylotów, sortownię bagażu oraz część biurową. Obecnie terminal ma ok. 23 000 m2 powierzchni użytkowej.

Podczas rozbudowy i modernizacji wyposażono go w nowoczesną gazową kondensacyjną kotłownię BUDERUS o mocy 1,41 MW, która dostarcza ciepło i ciepłą wodę użytkową do nowych części budynku. Na potrzeby terminala pasażerskiego z halą przylotów oraz łącznika w kotłowni pracują trzy wysokowydajne kondensacyjne kotły Buderus Logano plus GB402 470 kW.

Buderus Logano plus GB402 470 kW

Kotły Buderus pracują w układzie kaskadowym w funkcji temperatury zewnętrznej. Obiegi grzewcze zasilane są z kolektora zainstalowanego za sprzęgłem hydraulicznym, które zapewnia separację od obiegu kotłowego. Obieg czynnika grzewczego w poszczególnych jego częściach wymuszany jest przez pompy obiegowe sterowane przez układ regulacji kotła. Kotłownia przygotowuje czynnik grzewczy, który w większości wykorzystywany jest do zasilania nagrzewnic w centralach wentylacyjnych nowej części obiektu oraz podgrzewanie ciepłej wody użytkowej.

podgrzewacze BUDERUS typu Logalux SU1000

Ta ostatnia funkcja realizowana jest przez dwa podgrzewacze BUDERUS typu Logalux SU1000 zapewniające maksymalny komfort. Podgrzewacze wyposażono dodatkowo w grzałki elektryczne 6 kW każda. Grzałki pełnią funkcję awaryjnego lub zastępczego źródła ciepła do podgrzewania ciepłej wody użytkowej. Kotłownia jest w pełni zautomatyzowana – za sterowanie odpowiada automatyka BUDERUS Logamatic, jest też zintegrowana z systemem BMS obiektu z wykorzystaniem protokołu LON.

Ponadto kotłownia odzyskuje i wykorzystuje ciepło powstające w procesie przygotowania czynnika chłodniczego. Powietrze potrzebne do procesu spalania jest dostarczane z zewnątrz bezpośrednio kanałem do kotłów, natomiast spaliny odprowadzane są na zewnątrz dwoma kominami. Takie rozwiązanie zapobiega wychładzaniu się pomieszczenia kotłowni, a tym samym gwarantuje oszczędność energii koniecznej do jego ogrzania. Kondensat powstający podczas pracy kotłów neutralizowany jest w neutralizatorach BUDERUS NE 0.1, a następnie odprowadzany do kanalizacji.

System grzewczy zastosowany na poznańskim lotnisku jest wysoce efektywny i pracuje z wysoką sprawnością, co przekłada się znacząco na redukcję kosztów.

Fot. Buderus.

Prenumerata Magazynu Instalatora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są włączone na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić najlepszy z możliwych sposób przeglądania. Jeśli w dalszym ciągu chcesz korzystać z tej strony, bez zmiany ustawienia plików cookie lub kliknięciu przycisku "Akceptuję", a następnie użytkownik wyraża zgodę na to.

Zamknij