Zapewnienie bezpieczeństwa komunikacyjnego w zimie staje się w ostatnich latach nowym trendem w budownictwie jednorodzinnym.

Coraz większa grupa inwestorów indywidualnych decyduje się na wykonania systemu ogrzewania wjazdów do garażu nie tylko w wypadkach, gdy podjazd ma spore nachylenie, ale również wtedy, gdy jest on płaski.

Samo wykonanie takiej instalacji powinniśmy rozpocząć w fazie wykonawczej, przed wykończeniem powierzchni wjazdu. Systemy oferowane przez firmę ELEKTRA pozwalają na instalację przewodów i mat grzejnych pod dowolnym materiałem wykończeniowym podjazdu, a mianowicie: kostką brukową, pokryciem bitumicznym i podjazdem o betonowej nawierzchni.

W zależności od wielkości podjazdu i zasobności naszego portfela ogrzewanie wjazdu do garażu możemy wykonać na dwa sposoby:

  1. Pod całą powierzchnią podjazdu – w tym wypadku możemy wykorzystać przewody grzejne ELEKTRA VCD o mocy od 25 W/m. Można je układać w podsypce piaskowej pod kostkę brukową lub w podjazdach wykonanych z zaprawy betonowej – w warstwę wylewki. Moc jednostkowa na m² powinna w tym wypadku oscylować w granicach 300 W/m².
  2. Wyłącznie pod trakcje jezdne naszego auta. Do tego celu możemy użyć gotowych mat grzejnych, np.: ELEKTRA SnowTec®. Maty mają szerokość 60 cm, a ich długość uzależniono od powierzchni od 2 do 21 m bieżących, a co za tym idzie – od 1,2 do 12,6 m². Podobnie jak przewody grzejne maty ELEKTRA SnowTec® układa się w warstwie podsypki piaskowej pod kostkę brukową lub w betonie, jeśli z tego materiału wykonujemy nasz podjazd.

Jeśli planujemy wykonanie podjazdu o pokryciu bitumicznym, musimy wybrać specjalnie do tego celu opracowane przewody i maty grzejne z grupy TuffTec i SnowTec®Tuff. Ich konstrukcja pozwala na zalanie w asfalcie.

Ogrzewanie podjazdu ma za zadanie nie dopuścić do nagromadzenia się śniegu i lodu na powierzchni, powinno zostać automatycznie załączone w momencie wystąpienia łącznie dwóch czynników: spadku temperatury i wystąpienia opadu. W tym celu system należy wyposażyć w termostat z czujnikiem wilgoci i temperatury montowany w polu grzewczym podjazdu. Tak wykonana instalacja będzie w pełni automatyczna i zapewni możliwość korzystania z garażu nawet w najbardziej śnieżne dni.

Arkadiusz Kaliszczuk

akaliszczuk@elektra.pl

www.elektra.pl

Prenumerata Magazynu Instalatora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) Więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są włączone na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić najlepszy z możliwych sposób przeglądania. Jeśli w dalszym ciągu chcesz korzystać z tej strony, bez zmiany ustawienia plików cookie lub kliknięciu przycisku "Akceptuję", a następnie użytkownik wyraża zgodę na to.

Zamknij